مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلیدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی مبانینظریوپیشینهتحقیقخودکارآمدیتحصیلیمبانینظریوپیشینهتحقیقخودکارآمدیتحصیلی-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 34
حجم فایل: 88
قیمت: 62510 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
خودکارآمدی تحصیلی:
تعاریف و ویژگی های خودکارآمدی:
خودکارآمدی از نظریه شناخت اجتماعی آلبرت بندورا (1997) روان شناس مشهور، مشتق شده است که به باورها یا قضاوت های فرد به توانایی های خود در انجام وظایف و مسئولیت ها اشاره دارد. نظریه شناخت اجتماعی مبتنی بر الگوی علی سه جانبه رفتار، محیط و فرد است. این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار، اثرات محیطی و عوامل فردی(عوامل شناختی، عاطفی و بیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روانشناختی اشاره دارد، تأکید می کند. بر اساس این نظریه، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه بر انگیزش و رفتار خود اثر می گذارند.
در چارچوب رویکرد شناختی اجتماعی بندورا باورهای خودکارآمدی چنین تعریف شده است: برداشت هایی که فرد از توانایی های خویش در انجام یک تکلیف خاص دارد، به گونه ای که تکلیف مورد نظر به صورت مفید و مؤثر انجام شود یا سطح اعتمادی که فرد بر توانایی خویش در اجرای برخی فعالیت ها یا موفقیت در برخی عملکردها دارد (بندورا،1997).
بر اساس مدل خودکارآمدی برای اینکه شخص برای رسیدن به یک هدف تلاش کند یا با مشکلات مقابله کند باید سه شرط زیر را داشته باشد:
شخص معتقد باشد که هدف قابل دستیابی است و با تلاش به هدفش می رسد.
شخص معتقد باشد که مهارت های لازم برای رسیدن به هدف را دارد.
هدف باید ارزش تلاش کردن را داشته باشد (بندورا،1977).